JOM JADI GENG!

Wednesday, January 12, 2011

kisah Pengasuh Taska


bile tengok gambar budak berdua ni..tetiba plak  rasa rindu kt dorg..arini angin tul ngan pengasuh Taska tu..smlm tengok Rabiatul pakai pampers kakak..."ni mesti pampers adik dh abih ni"..aku teka dlm hati..tanya kt laki aku ade x dorg ckp pampers Rabiatul dh abih? dia kata xde..






dah tu pagi td, waktu hantar budak berdua ni, aku tanyalah kt pengasuh tu, "pampers Atul dah habis ke?" so dia  g lah cek..dah cek dia kate.."ade satu je kak" aku tanya lagi, yg colour biru ke ?" dah tu dia kata colour purple. " aik!yang purple tu pampers Sumaiyah..lg pon aku baru je bagi..Sumaiyah cuma pakai pampers masa tido je..aku ckplah ngan budak tu..xperlah akak naik atas amik pampers dulu..dahlah dh lambat..naik atas balik..isshhhh..demi keselesaan anak2 aku, aku pon naiklah atas dulu then amik pampers tuk Atul.

dah amik pampers, terus turun bawah balik bg pampers plak..elok je sampai pintu taska, budak tu ngan muka slambernya leh ckp.."eh akak..pampers sumaiyah ade byk lagi..." aku rasa cam nak debik je budak ni..tp mengenangkan aku dh lambat, lgpon dia yg jaga anak2 aku..so aku pon diam je dan aku ckp" lain kali jgn tggu pampers dh habis bru nak bgtau..bgtau sblm habis" then aku pon blah terus je...kang lambat lg aku smpi opis..hari2 lambat..isshhhh..

No comments:

Post a Comment