JOM JADI GENG!

Tuesday, January 25, 2011

Sumaiyah dan basikal...

hai..assalammualaikum..


Sabtu hari tu Sumaiyah sebok nak naik basikal ngan Mak De dia...hehe..nak ikut Mak De jalan2...Mak De pon bawaklah Sumaiyah naik basikal MakTok...x sampai dua minit..Mak De dah berlari-lari dukung Sumaiyah bawak balik..dengan kaki Sumaiyah yang berdarah-darah. Aku waktu tu duduk kat buaian melayan si Atul main kerusi.


Mulanya ingt sikit je..Berkali-kali adik ipar aku mintak maaf..Laaa..bukan salah dia pon..benda dah nak jadi..nak buat camner..hehe.pas basuh kaki Sumaiyah..semua mak sedara ngan pak sedara tolong lap darah kat kaki Sumaiyah...aku cuma tolong pangku je...hehe..seram gak tengok darah byk2 tuh..




               kaki Sumaiyah setelah dibalut. amik Bandage PakTeh




Sumaiyah pon apelagi...amik kesempatan la nak berdukung...nasib baik ayah dia kuat..lehla dukung dia..hehe..pipi je dah berat...patah tangan mak ni..hihi...dah nak g toilet satu hal plak..pastu ayah dia pakaikan dia plastik..takut kena air plak..


Esoknya, tengok kaki dia berdarah lagi..x leh jadi ni..Ayah dia bawak dia g Klinik..dsebabkan adik dia tido..maka Sumaiyah kena lah g ngan ayah je ye..mana x darah..luka dia dah nampak isi putih je..eeeee..ngeri gak..balik umah je..dia sengih2..dah nak berjalan dah..dia kata.."tadi Dr cucuk kt bontot kakak."  heheh..kena cucuk..aku cakap ngan dia "xpe..Sumaiyah nak basikal kan..nnti mak belikan basikal besar cam basikal MakTok ye..." dia jawab.." Xyahlah kakak nak basikal kecik je..xyah basikal besar..nnti jatuh.." tau pon takut..hehe


Aku cakap ngan dia "kakak xleh makan telur ye...dah tu dia tnya..ayam dia boleh makan x?...Nasi boleh makan x?..." banyak plak pertanyaan dia...ishh anakkku...


              Kaki Sumaiyah di balut oleh org profesional..hehe..
hehe..Kesian dia...sikit je kan...sayang anak Mak..mmmuuuuah...

No comments:

Post a Comment