JOM JADI GENG!

Wednesday, March 30, 2011

NAK GI KENEK ????

Hai..Assalammualaikum..

haha..meSti ramai yg x paham apa maKna tajUk en3 hari ni kan??????http://www.emocutez.com

akU pOn muLa2 dengar jenUh gaK nak paham..ape La sebenarnya Kenek ni?aLkisahnyer bermuLa biLa baLik je dr taSKa..aku dengar sUara RaBiatuL menangiS kt luar rumah..ni meSti ayah dia Usik ni..ayah dia Suka nyaKat anaK2..dah masOk umah  aKu tanya kt hubby nape ngan RabiatuL?? Hubby ckp..ntahLah..kLuar lif je terUs nangiS..Lorrr..http://www.emocutez.com



aKu pOn sbg maK yg prihatin (angkUh tOL kan statement..huhu) tanyalah kt dia nak ape? terUs dia jwb.."nak gi kenek?" dh la peLat lagi..paStu..menangiS pLak tu..mana nk paham..akU ingt dia cKp nak g kedai.. aku pOn dgn confiden nya jawaB "..nnti maK mandi dulu ye..nnti kite g kedai.." hahah..konfiden giler jwpn nk bwk dia g kedai...disbbKan jwpn akU tu menyakitkan hati dia..dia ape lagi..lagi kUat menangiS..waaaaaa.. salah ke?http://www.emocutez.com

ko geLak ye Sumaiyah..siaP ko !!http://www.emocutez.com

akhirnya biLa dia aSyiK nangiS je..hubby dgn mUKa x bersaLah je ckp " ooo..AtuL demam ye..nk g klinik ye..nnti kite g ye"..loorrr..kenek tu maknanya kLinik ke? hahahhahhaa  salah paham rupanya..akU tau betOL kenek = klinik bila RabiatuL berhenti menangiS bila hubby ckp nk g kliniK..taPi yg akU musykiL nyer nape tetiba pLak nak g kLinik?.. dia x demam pOn..kenapa?? kenapa?? http://www.emocutez.com

sO..try tnya Sumaiyah adik demam ke kt taSka tadi?..sumaiyah jwb "Xlah..Amani yg x Sehat..demam?" Amani tu anak buah akU yg sama satU taSKa ngan dorang berdUa ni..lorrr..org lain yg demam ..nape pLak dia ni yg beria-ia nak g klinik..ade2 je budaK2 ni..iSShhhkk..


biLa dia dh senyaP..aKu diam jeLah....X lama  lepaStu dia nangiS lagi.."nak g keneK..nak g keneK.."
lorr..ade sambUngan lagi ke..ingt dah final dah..adUss..aSyik nak g kenek je..akU pOn nyanyiLah lagu..   kenek-kenek la ode..lembu patah tandUk..http://www.emocutez.com hehe... apa lagi..lagi kUatlah dia nangiS..




Last..dia diam gaK biLa semua org xnaK layan dia.. naSib baiK kakak dia ade layan dia..hhahahaha..kan ke Sumaiyah dah jadi kakak terbaeekkk..huhu..skang akU dh tau..klu nak g kenek tu..maknanya kLinik..hahah..sblm ni dh sllu dengar...tapi camner kali ni leh x perasan plak..http://www.emocutez.com



Monday, March 28, 2011

JALAN-JALAN NAIK KETA API..

Hai..Assalammualaikum..

huhu..hari minggU xde aktiviti menariK pOn..sabtU..pegi TesCo  Xtra CheraS beLi barang dapUr...sbLm masOk teSco dh warning budaK berdua ni..xmOh nangiS2..kLu nangiS...maK tinggaLkn je korang kt sini..dan mcm biaSa dorg aKn jawab...OK.. yeLa tu OK..jap lagi..ade je benda yg naK ni..maK korang ni dh arif sgtLa ngan peeL korang brdua... ayah pon dh warning..sape mintaK aisKrim..ayah bwk dia g jumpa doktOr gigi..biar kena cabUt gigi. .. si Rabiatul salah dengar dia bleh cKp "yeah..yeah..bOleh mkn aiSklim.."..aKu cKpla ngan dia..mana boLeh mkn aiskrim...paStu dia jwb" ayah yg kate"...ade je benda yg nak djawab..paStu ckp ngan dia...ayah kate xLeh mkn...nnti rOngaK gigi...dia pon cKp.."ooohhhh" sKema tOL la anaK akU sorang ni...heheh...bknnya kedekut naK belikan aiSkrim utk anak2..tapi time ni dorang tengah selsema dan batUk..kesian dorang..kang mlm xLeh tidO..asyiK batUk je...


Bila  lalu je tepi peti aiSkrim..RabiatuL  leh cKp..xLeh  mKn aiSkrim kan maK..nnti rOngak gigi..hahah..bagUs anaK2...bijak..bijaK...http://www.emocutez.comnaSib baiK x bUat perangai..


habiS menshOpping kan diri...on the way naK g ke keta...ayah dia sOh singgah kt tmpt mainan jap..ayah yg nak singgah..bknnya anaK2 dia..huhu..yeLah..nak happykan dorang..apeLa sgt...meSti lama kt sini...sO hubby pon bwk budaK berdua ni naik keta api ni...aritU dOrang sebOk nak naiK lrt.lrt kt sini xde..naik jeLah keta api ni..tren gaK..huhu..cuma bezanya keta api ni kena bayar..naik lrt x yah bayar....hihi..



gambar mmg x Cantik langsung..guna HP je...tp nk uplOad gak..aLah..korang teKa jeLah camner rupa keta api tu ye..heheh..buDak baJu pinK ngan merah tuLah gerangan anaK aku..dOk dlm tu..dh x heran ngan maK ayah dah...cukup 3 roUnd..keta api tu pon smpiLah ke destinaSinya..hahah..klu naK jauh lagi..bayar lagi yek...naSib baiK la dorang ni naK turun..klU x alamatnya..keta api tu mmg dh reserved utk dorng berdua jeLah..http://www.emocutez.com


turun..turun...sudah sampai..turun...

Sian pLak tengOk dorg camni..tapi nak buat camner..maSa utK baLik..hehe..neXt time ..naiK lagi...
http://www.emocutez.com


habiS  naiK keta api....on the way nak g kat parKing sKali lagi hubby nak singgah...kali ni singgah kt kedai.. wonderpet plak.. haha.. suka ati aKu je menamakan kedai wOnderpet..sbnarnya akU x praSan pLak ape nama kedai tu...http://www.emocutez.com


sumaiyah tengOk rabbit..syOk toL dia tngOk rabbit...smpai bila nK baLik pOn siap babai lagi kt Rabbit tu..meSti rabbit tu kata" ade akU kesah"..hahah.. http://www.emocutez.combknnya naK beLi pOn..jln2 je cUci mata..akU ni bknnya bLeh sgt ngan binatang berbULu ni..sbbnya aKu ada asthma..heheh..sO tengOk2 jeLah..haha..dh habiS tngOk wOnderpet..teruS g parKing..naSib baiK dh x jumpa kedai2 lagi dah..kLu x meSti singgah lagi..huhu..dah x larat ni...http://www.emocutez.com




Wednesday, March 23, 2011

KAKAK TERBAIIKKKKK...

Hai..Assalammualaikum....

seLsema 2 - 3 hari ni....smLm baLik keja je..terUs mkn Ubat seLsema...mata X ngantUk..tapi baDan raSa lemaH je...buDak ber2 tu tgh mengadap suP cendawaN..sup cendawan ni mmg favourite dorg berdua..lepas mkn sikit je..aDik mesti g tOiLet..baSuh tangan..lepas dua tiga sUap mkn g baSuh tangan..padaHaL x kena pon tangan..nak main air jeLah ni...paStu satLagi masUk je.." makk...bajU kite baSahhh"..sabar jeLah..paStu tuKar bajuu..haiiiiyaaaa....kang maK kOrang ni bertUkar kanggggg...MySpace

Dah agaK dah..baSuh tangan je..bajU meSti baSah..ishhhkk..paStu si RabiatuL pOn g amiK sdri bajU kat dLm biLik..tetiba pLak nak manja2 ngan kakak..nak sOh kakak pakaikan..sedangKan dia mmg reti paKai sdri..ishhh..ngade2 La pLak..kakak pOn dgn bangganya tunjuk La skiLL dia sbgai seOrang kakak yg terBaikkkk..MySpace..Dan akU sbgai maK yg sgt BAik hati..hanYa meLihat sahaja..hahahhah..


Cuba tengOk perUt RabiatuL tu..haha..bunCit hihi...apa agaKnya ade dLm tU yeMySpace

Ni kakak yg sOh tengOk atas..ntah ape sbbnya akU pon x paStiLah nape kena tengOk atas biLa nak pakaikan baju..kakak nak bUat supriSe kOt...MySpaceapa2 ajeLah anak-anaK..




LepaS pandang ataS tangan kena letaK kat tepi puLak..lagi la aku conpiuSS..tapi xde pOn nampak perubahan..aSyik tak betUL je ni...dr tadi asYik tak masOk pOn tangan dia...issshhKKK..akU raSa,,kLu RabiatUL paKai sdri bajU tu dah lama seteL ni....MySpaceakU pLak yg Letih tengOk...nak tOlong kanG kena maraH lak ngan si Kakak ni...biOr jeLah...


RabiatuL dh bUat muKa....


AKHIRNYA...naSib baiK dpt gak pakaikan adiK bajU...sBLom adiK mengamuk..kakak berjaya membUKtikan dia Lah Kakak TerbaiKKK..hahah...Well done Kakak..MySpace


Friday, March 18, 2011

TIDO...TIDO...TIDO...

Hai..Assalammualaikum...

Kita BertemU keMbaLi...Ceeeewaaahhhh..Cam baCa berita pLak..hehe..dulu berangan nak jadi pembaCa berita..tapi angan2 jeLah...xde jadi pOn...hehe..eh..eh..akU bkn nak stOry saL angan-angan minah jenin akU yek.hehe..soryy..

minggU lepaS, dlm kete akU sempat amiK gambO sumaiyah dan RabiatuL yg tengah tidO dLm kete..xde la speseL apa Pon...cuma aKu suKe tengOk sumaiyah tidO camni..heheh..x senOnOh nyer maK kan..MySpace

aSalnya merajUk ngan aDik dia..tu yg Landing kt sitU...laSt-laSt tidO teruS...penat dah kejUt..dia bUat x taU je...nganTuk sangat La tuh..sO akU biarKan je dia tidO..klU dia lengUh nnti..bangUn la tuh...sian pOn ade tengOk dia tidO kt situ..tapi dh panggiL x nak bangUn nak buat camner

MySpace


budOk bajU merah niLah pUncanya..heheh..keCik je org nya..tapi kUasa dia kUat...dia sedaP tidO atas riba mak..kakak pLak terseLit di ceLah seat...tapi Sumaiyah tidO kt situ jap je..kan akU dh ckP klU dia lengUh dia mesTi bangUN..bila akU dOk panggiL dia..last dia nyahUt gak panggiLan puLau aku..heheh...dia bLeh ckp.."nape maK?" kakak ngantUk ni..." ade je jawapan dia...paStu akU ckp kLu ngantuk tido kt atas kusi ni...bukan tidO kat ceLah tu..lasT dia bangun paStu smbung tidO atas seat....sampaiLah kitorg sampai umah maK akU pon..dia stiLL tidO lagi..ngantUk ye...xper...xper..TIDO..TIDO..mak pOn nak TIDO gak...ZZZZzzzzzzZZZZzzzzZZZMySpace

Thursday, March 17, 2011

AYAH MASUK HOSPITAL

Hai..Assalammualikum...

Macam2 hal Yg jadi sepanjanG minggU lepaS dan minGGu ni..hai ntaHLa...inilah duGaan namanya...KhamiS lepaS ayah keSayangankU dmasUkkan ke hOspital kena demam Malaria..raSanya demam Malaria ni dh lama..skang demam yg pOpular demamm denggi..demam chikungunya...H1NI...tuLah..dh nak kena..dugaan Allah nak bagi..redha lah menerimanya...



lama gakLah dOk kt hOspital..hari2 asYik merUngut bOsan je..yeLah..org tua..mana nak dOk hOspital lama2...dia kata klU dOk hOspital..badan bertambaH sakit..isHHH..ayaH aku mmg suka sgt berkebun..dlm dOk sakit tu pOn asyik tanya xde sapa ke g dUsUn dUrian ayah? kalaU dUrian luruh camner?Loooorrrrr ayahkU...

semangat bekErja dia mmg kUat..x heranlah klu dlm umUr 63 tahUn ni..nilah first time ayah masUk hOspital.xde kencing maniS @ darah tinggi..alhamdullilah..naik bUkit turUn buKit pOn kUat lagi...Klu lawan naik bUkit ngan hUbby aku..mau tercungap dia..heheh..

org dri jabatak kesihatan pOn hari2 dtg umah bUat fogging..bukan nyamUk je leh mati..org pOn naik sesak nafas bau asaP tu...alhamdullillah..Hari Selasa ayah dah kluar hOspital..tapi Hari Rabu dh g duSun durian dah...ayah..ayah..x leh dOk diam...makLumlah skaNg dh mUsim durian kt kg aku..x lama lagi hUbby meSti ajak baLik kg lagi..amiK durian...dia mmg hantu durian..aku pLak..x makan durian..isHHH..x gemOr teman...stakat bau tu bolehlah lagi tahan..tp klU nak sOh aku mkn..mintaK maaappp la...


 dah x taulah nak tuLih ape lagi..tapi apapOn yg paling penting akU mendOakan agar ayah, mak Dan seluruh ahli keluarga akU sentiaSa d bawah lindungan Allah..insyaAllah

Thursday, March 10, 2011

MANUSIA, MALAIKAT dan SYAITAN

Hai..Assalammualaikum...

SEKADAR BERKONGSI ;


 
Manusia -  Eh, dah subuh dah?
Malaikat -  bangunlah wahai anak Adam, tunaikan
                  solat subuh mu ....
Syaitan -    Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk
                  ini... awal lagi nie?. zzzzZZZZzzzzZZZZ...

Manusia -   Nak makan, laparlah ??
Malaikat-   Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan
                  Bismillah...
Syaitan -     Ahh, tak payahla... dah lapar ini !!
                  mmm.. sedapnyaaaa? .

Manusia-  Hari ni nak pakai apa ye?
Malaikat -  Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat..
Syaitan-    Ehh, panaslah, takde style langsung, nampak kampung!!!

Manusia -  Alamak, dah lewat!
Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat..
Syaitan -    Ahhh? awal lagi? mmm.. aaahh? suruh si X,  punchkanlah?

Manusia -  Azan sudah kedengaran.. .
Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan
Syaitan-    Baru pukul berapa.. rilex lah.. awal lagi nieii?.

Manusia-   Eh, eh... tak boleh tengok ini, berdosa...
Malaikat -  Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu,sesungguhnya Allah Maha Melihat dan mengetahui !
Syaitan -   Perggghh... best tu... . rugi ooo kalau   tak tengok nie..

Manusia -  Saudaraku sedang melakukan dosa
Malaikat  - Wahai anak Adam, cegahla ia..
Syaitan  -   Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklah? .

Manusia -  Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain
Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatilah sesama kamu..
Syaitan -   Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2... pandai2lah?

Manusia - aku telah berdosa..
Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu, sesungguhnya Allah Maha Pengampun. .
Syaitan -   Tangguhlah dulu, lain kali boleh  bertaubat... lagipun muda hanya sekali.... rugila. (kalau sempatla)

Manusia -  Kalau pergi, mesti seronok!
Malaikat -  Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan  itu ...
Syaitan -    Jangan bimbang, tiada sesiapa yang  tahu... Jomlahhh?

Manusia -  Uuhhh? letihnya arini.. tak solat lagi nieee?.
Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu.
                 Solat itu wajib bagimu...
Syaitan-    Hey anak Adam, ikutilah aku, kebahagiaan di dunia (sahaja) dan  kebahagiaan diakhirat  (jangan mimpilah!) untukmu...


WALLAHUALLAM...


Tuesday, March 8, 2011

MAK JADI HARIMAU JADIAN !! AAAUUUUMMMM

Hai..Assalammualaikum..

Smlm, sampai je kt umah..Sumaiyah dan Rabiatul pakat dOk serbu kt beg sekOlah dorg..termasuklah jugak ngan anak2 bUah aku..anak2 buah ni mmg kitorg amik skali..sbb mak ayah diorang SlalU baLik lmbt..keSian pLak..klu dibiarkn dorg kt Taska..jadi..amiklah skali..dorg pOn dh besar..dh xyah nak urus byk2 sgt..lgPon mak ayah dia tggal satu apartment ngan kitorg..cuma lain tingkat je..senang nak mintak tolong.

rupanya harini dorg dpt lagi birtHday gift. kt Taska dorang ni..setiaP bLn akan smbUt birthday anak2 d  Taska..siap ade potong kek lagi..sO mana2 mak ayah yg nk bg gift smpna birthday anak dorg..boleh bagi..menambahkn lagi meriah majlis ni..balik je trus bukak gift yg dorg dpt..kali ni dpt play doh..aku pon mulanya x tau gak menda apa..siap bungkus lagi..ade tulis Eirsha is 2..ooo..mama Eirsha la yg bg ni..tq..



Nilah benda tu..aku main sebUt je Play dOh..aku pon x tau nama dia..hahaha..hentam sajalah..
MySpace


Ni Sumaiyah pUnyer..akuLah yg mula2 kerjakan benda ni..sampai hubby ckp.."mak yg lebih nampak..anak2 x kesah pOn.."hehehe..kecik2 dulu x dpt camni...huhu..Mula-mula tu mmg elOk sgt dorg main...aku pon biarkn je..dorg sepupu-sepapat main sama2 ...Tp yg si Rabiatul ni aku risau sket dia main..sbb dia asyik ckp.."alah..kite nak mkn ni"...ade pLak dia nak mkn benda ni..aiiiipppp...penat aku xplain kt dia yg ni bukan benda makan...xleh makan ye..main je...isshhhh...nasib baik dia paham jugak benda ni x leh makan



depa dua Org ni..sepupu anak2 akuLah..anak2 buah  kitOrg la..Fatin dan Amani..sebOk main..benda tu..main elOk2 ye...hehe..

Ni..tentUlah..sumaiyah..sebOk dok genteL..ntah hape yg dibuat aku pOn xtau..Rabiatul..ntah..dia x main pon..aku pLak yg dok balUn dia punyer..hihi..abih..xnak main..maklah yg main...org bgi..kenalah guna sebaik mungkin...tOL tak anak2..
MySpace



dan..mLM..tu  lepas anak2 buah dah balik..aku sebOk kt dapUr maSak..hubby tido..sbb jap lagi nak keja balik..dan srikandiku yg dua org tu telah  melakukan ini
>>>>>>

>>>>>

>>>>>>>

>>>>>>


argghhhhhhhhhhh tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkk
MySpace


MySpace 
aku pOn ape lagi..mengaUUUUUUUmmmm laaa...terUs bertukar jadi harimau jadian.....

dan dengan Kuasa Bulan(cam sailormoon pLak..)..hehe..aku sOh Sumaiyah sbgai kakak sulung tOk kemaSkan semua tu..muaahahahhha..tp heran gak aku..dlm aku bertukar tu..hubby sedap je tido..lena betoi dia...biasanya klu aku dh bertukar tu dia mesti gelakkan anak2 aku kena marah ngan aku..iishhh..mushkil gak ni....nasib baik dia x dengar..huhu..mau x ngamUk..tgh penat masak..basuh kain..dtg depan..terpijak benda ni...ishhh..bkn slah org yg bg..tp anak2 aku mmg keja sepahkan umah...
MySpace






hahha..sumaiyah kemas semua..hehe..nasib baik dia x merungut nape dia je yg kena kemas..adik x pLak..sbbnya adik dia asyiK ngeLat je..nak kencing lah..nak minum Lah..ngeLat tul..lgpOn dia x main pon benda ni..sumaiyah je yg main dan  sepahkan..hahahhahha..bagUS anak mak..tau takut bila mak korg ni bertukar..hahah..jgn main2..keturunan harimau jadian ni..hahah..
bila dah kemaS.....baru leh minum air ngan tenang....
MySpace

SEKIAN TIMA KASIH..