JOM JADI GENG!

Tuesday, April 26, 2011

GURAU SENDA

Assalammualaikum...

Jom laYan anaK dara aKu bergurau senDa..

RabiatuL ni mmg suKe geLeteK kakak...

nampaK perut kakak..malu lah diK..


suke toL nyaKat org..


sian kakak..sampai kena tariK tangan kakak..apa2 jeLah..Oklah dari kOrang sepahkan mainan kat tengah rUmah....

Monday, April 25, 2011

KOYAK BUKU LA PLAK !!

Assalammualaikum...

mcm biaSala budaK berdUa ni..tiap2 mLm..selerakkan mainan...

 muKa pUas hati dpt tengOk semUa mainan ataS lantai...

naSib baik main...kaLau tinggaLkan camtu je.mmg nak kena amUkan pUaka ni...hihi..

tuLis apa la tuhh??

yang siKecik ni dOk baCa ABC..bagus..study hard ye nak..!!


lepaS habiS stUdy...koYakkan kUlit buKu pLak..arghhh...

KusYuk namPak koyak bUku...dah x kuaSa nak marah..aKu biorkan je..


mUka puashati....bila org marah..dia buat muKa camni..dia kata mUka hantu..ntah apa motif akU pon x pasti..adooyaaiiii..anak darakU ni...

Thursday, April 21, 2011

APA DAH JADI??

AssaLammuaLaikUm...

aPa dah jaDi ngan umah aKu ni???



aBih umah berSelerak dengan mainan budaK berdUa ni, kaLau main Xpe gaK...dah kLuarkn mainan, tinggaLKan je..huhuuuu...


 menangiS BiLa kena marah, Soh kemaS pon nangiS...si RabiatuL bleh rileks je org marah dia..isshhKKK..
 mUKa seDih..

 yang ni pLak..Xde peraSaan biLa kena marah..aSyiK kepit baby dia jerr..
 muKa sepOsen..
barinG pLakkk...biLa nak kemaS camni..

biLa dah kena marah ngan aYah..barU kemaS.hahahaha..tauu taKut ngan aYah..


sempat Lagi main2..hihi...

Cepat bUat kerja....


akHirnya..RabiatuL jugaK yg kemasKan sampai habis..bagusss


Dan..dia jugakLah..yang  Simpan baLikkk...huhhhhh...anaK maK...esOk kang korang sepahkan baLik...MySpace

Wednesday, April 20, 2011

ANAK-ANAKKU....

Hai..Assalammualaikum...

 anaK dara akU yg sorang ni tengah tekUn sikat rambut...
 maCam2 aKsi.....fuhhh..
 beLakang puLakkkkk.....
niLah haSilnya....lepaS abih siKat..campaK je ataS lantai..arghhh.. suke camni Tauuu..


sempat lagi buat PEACE...maK tgh marah ni...


 ni lagi sorang...asYik nak susu je...minUm X byk mana pOn...
adiK dah jOin ventUre..Gurau2 la pLak..jap lagi kebabOOOmm..gaduh..


 baLik dr  taSKa..campaK je merata beg tu..nak kena ni...
ni pOn ...cari apa ntah dLm beg. DahLa nak beg BEN 10 je...pastU...

campaK je beg ataS lantai..huhu....
ANAK-ANAKKUUUUU....penat maK tau..MySpace

Tuesday, April 19, 2011

KULIAH ZOHOR BERSAMA USTAZ AMAL

Hai..Assalammualaikum...

Alhamdullillah, hari ni kt Opis ade Kuliah Zohor mcm biaSa. kaLi ni dorg jempUt Ustaz Amal...alah..Uztaz yg sLLu kLuar kt Astro Oasis tu..sedap sUara dia...meremang bulu roma biLa dia baCa ayat2 suCi Al-Quran..inSaf sekejap...harap2 xLah sekejap..mOga2 inSaf selamanya..InsyaAllah.



tajUk hari ni memang deKat ngan Kita iaitu Mahsyar. byK toL iLmu yg akU dpt harini...gerUn gaK mengingatKan hari kematian..isshhhKKK..camner lah gayanya kan..




meh aKu share kan sikit antara yg aKu dpt td:

-Kata uStaz tadi, kalau lah kita selalu bimbang akan haL duNia yg Xada kaitan dgn aKhirat, maKa hati kita akan GELAP..Nauzibillah ...
-KetiKa di Sana, semua manusia sebOk dgn urusan sdri, dah X ada masa nak pikir haL org..manusia ktiKa itu hanya Pikir diri sdri je, sbb takutkan azab Allah.nauzubillah...
-manusia akan lari x tentu arah kt sana tu nanti..
- Ada 7 golongan yg Allah jaga ketika di mahsyar
  1.  IMAM yg adiL
  2. org yg selalu MENDERMA ke Jln Allah
  3. org yg hatinya sntiasa ingt MASJID
  4. PEMUDA/PEMUDI yg membesar dlm ketaatan Allah
  5. LELAKI yg diajak membuat maksiat oleh WANITA, tetapi dia menjawab"saya takut pada ALLAH'
  6. BERKASIH SAYANG kerana Allah
  7. org yg selalu MENGINGATI Allah sehingga mengalir airmata..
niLah lebih kurang yg aKu dpt share kan...klu ada salah, mintak maaflah..mungkin salah aku ketiKa mendengar dan mencatat. yang baiK itu dr Allah, yg buruk itu dr kelemahan aku sdri...

-Wallahhuallam-

Wednesday, April 13, 2011

ANAK SINCHAN

Hai..Assalammualaikum...

Apa SinChan dah ade anak?????MySpace..Bukan...en3 ni paSal anaK akU yg pipi dah maCam SinChan..tu je..hahah..SinChan bLom ade anaK lagi ye....Smlm dok godeK gambar-gambar yg ada dLm externaL hard diSk..makanya aKu terjumpalah gambar anak2 akU maSa kecik2 duLu..saja naK share..tengOk gambar budak keCik ni..teringin jugaK nak ada anaK kecik lagi..huhu..insyaAllah..kOrang layan jeLah ye..hehe..

Sumaiyah                   Rabiatul



SUMAIYAH ADAWIYAH
V
V
V







ni semua gambar Sumaiyah dr kecik samPai dah besar..alhamdullillah dah besar anak mak...dah boleh suruh...kecik2 pipi cam sinChan..nak buat  camne..mak dia ni suka sgt tengOk SinChan...pipi dah macam pau..huhu...selalu kena gigit pipi...sedappppp...



RABIATUL ADAWIYAH
V
V
V









Rabiatul pon ade gak sikit2 pipi SinChan..tapi x setebal pipi kakak...badan pon kecik je..x nak besar, tapi mkn banyak..huhu...budak keCik ni lagi laSak dari kakak..dan paling suke nyaKat kakak..haha..semOga anaK2 maK jadi anaK2 yg Solehah  insyaAllah..mmmuuuuahhhhhhh...