JOM JADI GENG!

Tuesday, April 19, 2011

KULIAH ZOHOR BERSAMA USTAZ AMAL

Hai..Assalammualaikum...

Alhamdullillah, hari ni kt Opis ade Kuliah Zohor mcm biaSa. kaLi ni dorg jempUt Ustaz Amal...alah..Uztaz yg sLLu kLuar kt Astro Oasis tu..sedap sUara dia...meremang bulu roma biLa dia baCa ayat2 suCi Al-Quran..inSaf sekejap...harap2 xLah sekejap..mOga2 inSaf selamanya..InsyaAllah.



tajUk hari ni memang deKat ngan Kita iaitu Mahsyar. byK toL iLmu yg akU dpt harini...gerUn gaK mengingatKan hari kematian..isshhhKKK..camner lah gayanya kan..




meh aKu share kan sikit antara yg aKu dpt td:

-Kata uStaz tadi, kalau lah kita selalu bimbang akan haL duNia yg Xada kaitan dgn aKhirat, maKa hati kita akan GELAP..Nauzibillah ...
-KetiKa di Sana, semua manusia sebOk dgn urusan sdri, dah X ada masa nak pikir haL org..manusia ktiKa itu hanya Pikir diri sdri je, sbb takutkan azab Allah.nauzubillah...
-manusia akan lari x tentu arah kt sana tu nanti..
- Ada 7 golongan yg Allah jaga ketika di mahsyar
  1.  IMAM yg adiL
  2. org yg selalu MENDERMA ke Jln Allah
  3. org yg hatinya sntiasa ingt MASJID
  4. PEMUDA/PEMUDI yg membesar dlm ketaatan Allah
  5. LELAKI yg diajak membuat maksiat oleh WANITA, tetapi dia menjawab"saya takut pada ALLAH'
  6. BERKASIH SAYANG kerana Allah
  7. org yg selalu MENGINGATI Allah sehingga mengalir airmata..
niLah lebih kurang yg aKu dpt share kan...klu ada salah, mintak maaflah..mungkin salah aku ketiKa mendengar dan mencatat. yang baiK itu dr Allah, yg buruk itu dr kelemahan aku sdri...

-Wallahhuallam-

No comments:

Post a Comment