JOM JADI GENG!

Saturday, November 9, 2013

29 Tahun Sudahh..

Assalammualaikum,

Tak sangka, dah 29 tahun aku lahir ke dunia ni..cepat betul masa berlalu. huhu..tahun depan dah menjagkau 30-an.. kihkihkih..dah semakin tua. sempat ke tidak wallahhuallam.

29 tahun dulu, aku lahir kedunia. dilahirkan di Batu Kurau, Perak. setahun kemudian mak ayah aku berpindah ke Felda Trolak Timur, untuk menjadi peneroka Felda. aku dibesarkan di Felda. banyak betul kenangan mengusik jiwa zaman kanak-kanak. hihi..tetiba rasa syahdu plak..

Zaman budak-budak aku memang syok. Kawan-kawan pon laki ja.. ingt lagi pernah gaduh ngan anak jiran, baling kayu terkena kepala dia. apalagi berlobang kepala mamat tu..aku pon lari balik rumah..nyorok beb, takut mak dia marah. Mak dia dtg umah, sebab nak bawak dia balik, aku takut giler kena marah ngan mak dia.. tapi mak dia sporting jer..Tak marah pon,..hahaha..tau takut..


Ni time darjah 6. time persembahan Hari kanak-kanak sedunia..lawak jer..yang dibulatkan tulah aku..comot weh..smpi skang pon comot lagi..kihkih..klu anak aku tengok gambar ni, mesti dorang tak abih-abih gelakkan aku kan..nasib korang la..Time ni skolah kat Sekolah Kebangsaan Trolak Timur. aku ni dulu kira nyer rajin gaklah join aktiviti sekolah ni...kesayangan cikgulah katakan..perasan Ok..


Ni pon time darjah 6..kihkihkih..memang kelakar..tapi aku suka nostalgia sangat...kawan-kawan dalam gambar ni pon kebanyakan nya dah kawin pon..cikgu2 pon dah tak ngajar dah kat sekolah tu...tapi cikgu pompuan tu cikgu Salbiah, masih ada kot kat Trolak tu..last aku jumpa time adik aku kawen aritu.. tak berubah ok..camtu jugak..kena mintak tips apa rahsia awet muda...


Ni masa g lawatan kat UPSI 1997. time ni aku ting.1. Dekat jer kot Tg Malim ngan Trolak. tapi naik bas gi sana..aku tak ingtlah lawatan pasal apa..hihi..kena mkn kismis ni..asyik lupa ja.. aku sgt pemalu ok nak bergambar..Uuweeekks..

Ini Tingkatan 5 2001. Time ni aku penolong ketua kelas, kenalah dok sebelah cikgu..hihi..gambar semuanya comot2..yerlah klu dah sekarang pon comot lagi..camner kan..kihkih.. kenangan betol la semua ni, Gambar time blajar kat Polly dulu ntah kat mana ntah..aku pon dah tak ingt mna aku letak...Gambar2 ni pon ada sebab kawan tag aku kat FB...hihi..

Habis blajar kerja kat Jusco jap..kerja dua bulan berenti..sebab penat kerja dari pagi smpi mlm, tapi gaji sikit..mata duitan sangat..elok berenti dpt offer kerja kat LRT.. kerja lah smpi skang..sblm ni pernah praktikal kt LRT ni..hihi..

Disinilah tempat bercinta, bergaduh bagai..kihkih...lawak..pastu kawin..Alhamdullillah..dah 4 anak dah pon..
Syukur sangat dengan kehidupan sekarang..Alhamdullillah...



Wassalam
-m@kadawiyah-

No comments:

Post a Comment

Mix Vege Pasta By Eatalian Express Pasta

Assalammualaikum, Hai korang..rajin kan daku update blog yang suam-suam kuku ni. Hehehe. Saje jer. Dah lama sangat tak share macam-macam ...