JOM JADI GENG!

Thursday, November 28, 2013

Alkesah Umar Haziq...


Assalammualaikum,

Lama tak update kesah anak-anak..asyik pasal bisnes mak dia jer kan..hihi..aku nak cite sket pasal anak teruna aku sorang tu..sape lagi klu bukan Umar..adOiiyaii..budak ni skang tersangatlah suka membuli..pastu kuat melajuk la..haiiyyyaaa..cam pompuan..yerlah main pOn patung kakak Sumaiyah ngan Kakak Rabiatul..siap berebut2 lagi...risau mak tau..

dia paling suke tgOk cite Hi-5..kalau sape-sape jer tukar cite tu time dia tengah tengOk...memang dia akan menjeritlah..selalunya Ayah dialah yang suka tukar-tukar..masalahnya, nak tngOk infO pOn tak bOleh...streSS tau!!

Semalam On the way nak balik rumah, singgah jap kt Pasar malam..beli makanan sikit untuk bebudak tu..elOk sampai taska jer..dia lah yang melulu keluar dulu..nampak jer plastik aku pegang, sebOk gak nak pegang...nak pegang banyak plak tuh..macam la larat sangat..kang klu tak larat...dia bagi balik kat aku..Tak pOn dia tinggal je kat mana dia suka..menciii tau..


tengOkla tu..elOk keluar lif jer..dah tak larat dah nak bawak semua plastik tuh..tapi dia berenti jap depan lif..betulkan plastik-plastik tuh..tukar tangan kOt..lenguh..kihkihkih..aku tak de nye nak tOlong ..aku tengOkkan je. kOt2 dia tinggalkan je kat situ..nasib baik dia nak bawak sampai rumah..tapi lama la jugak menunggu dia..


yang ni malam tadi punyer cite..dia buli si Aisyah..dia tutup Aisyah ngan lampin..pastu gelak kuat2..Aisyah pOn gelak jugak..tapi aku taklah biarkan jer dia buli adik..aku tetap tengOk..Umar ni bukan bleh harap sangat..naluri abang dia tu kuat jugak..kalau dia tengah makan.. dia suapkan adik dia makan sekali.. pernah dia makan LoLipOp..dia suapkan Aisyah sekali..apalagi si Aisyah tu..sedaplah dia menjilat..Rezeki katanya..


Nilah antara gelagat dia..baring dalam tudung saji sambil tengOk TV. Time ni ayah dia takde g Team Building kat Dusun Eco Resort.. tinggallah..mak dan anak-anaknya..aku keluar bilik jer.. aku tnya kakak-kakak dia mana Umar.. kakak -kakak pon tunjuklah dia kat dalam tu..t engah sedap tengOk Hi-5..adooiii.. saje je nak bagi mak ko ni jadi Harimau Jadian kan...

pastu gambar yang angkat tangan tu..kekononnya nak buat PEACE, tapi tak khatam lagi..kihkih..tak reti nak buat..asalkan aku kata nak amik gambar jer..dia pon jerit "Nyom..Nyomm"maknanya.."senyum..senyum".
ada jer dia tu..blajar dari Rabiatul la tu..

pastu main anak patung kakak..siap pakaikan lampin lagi...huhu..yang tidO tu plak tidO dalam kete.. bLeh plak dia tidO sambil berdiri... lama plak tuh.. aku suruh duduk dia tak nak..sabar jelah..ada-ada jer Umar ni tau..selalu buat aku tersenyum..hehe..

Mak mendOakan Umar agar menjadi anak yang soleh..yang boleh jaga mak, ayah, kakak dan adik bila Umar dah  besar nanti.. Love You Umar..

       -Wassalam-



2 comments:

Mix Vege Pasta By Eatalian Express Pasta

Assalammualaikum, Hai korang..rajin kan daku update blog yang suam-suam kuku ni. Hehehe. Saje jer. Dah lama sangat tak share macam-macam ...