JOM JADI GENG!

Thursday, December 19, 2013

Dalam Pantang


Assalammualaikum,

Tajuk Dalam Pantang buat suspen je Kan? hihi..Sebenarnya nak stOry paSal kisah saya masa berSalinKan Aisyah haritu. Kira-kira 7 buLan kepas.. dah Lama sangat kan. Ah..tak Kira..naK share jugaK..

Sebelum bersalinkan Aisyah, saya dOk pikir set bersalin mana yang patut saya ambil. Anak pertama dan kedua saya tak ambil pOn mana-mana set bersalin. pastu saya tak Pon fully breastfeed kan dorang. huhu..sedih..sedih bila diingatKan masa tu.. habis cuti 2 bulan terOs masuk kerja, terus bagi anak minum susu formula. kesian nyer dorang. Maapkan mak yer nak..mak time tu takde langsung ilmu bab breastfeeding ni..sObb..sObb..


Masa bersalinKan Umar, saya amik produk Nona Roguy. Oklah set tu. cuma dia masih ada bau-bauan jamu kan. saya ni memang susah sikit dengan jamu-jamu ni. membazir jer.. beli tapi taK guna sangat. sampai nak bersalinkan Aisyah pOn masih ada lagi saKi baKi set tuh. Nampak sangat saya jarang guna. tapi yang mana kena makan tu, saya paksa jugak diri saya nak menelan. aduss.. seKsa sangat rasanya. maCam nak suruh telan racun.



So kaLi ke 4 ni, terasa nak try set SHAKLEE plak. sambil buat kira-kira ok. budget nak kena kira jugak kan. tapi bila dCampur tOlak bahagi darab..akhirnya confirm gaK saya nak try set bersalin SHAKLEE.. kenapa?


  • Set Bersalin Shaklee tahan sampai 4 bulan-(Tak perlu amik banyak. sebiji jer Pon sehari)
  • Tak panas, so selamat untuk baby jugak- So tak payah nak kena tunggu sampai 2 minggu, lepas bersalin jer boleh terus makan..Best Kan..
  • Sebab tak ada rasa jamu, sangat mOden tapi hasilnya memang superb. Alhamdullillah
Syukur sangat, bila saya dah start consume set ni, alhamdullillah..susu badan banyak(Saya tak ada masalah tentang susu badan, sebab susu badan saya memang banyak semasa dalam pantang). tapi bukan sahaja banyak, maLah peKat berKrim. hehe.So Aisyah memang cepat kenyang. syukur..

hari ketiga bersalin saya dah boleh buat kerja rumah. Buat sikit-sikitLa..itu pOn atas bantuan en Suami. Tak terasa pOn macam dalam pantang. fresh jer..saya ni mak beranak 4, jadi walaupOn en suami ada, tapi nak kena jugak jenguk anak-anak yang lain kan..sO badan memang bertenaga. 



Waktu Dalam pantang, saya diUji dengan Aisyah yang kuat menangis. menangis macam kena pukul. perut tak kembung, lampin taK baSah, tapi..Allahhuakbar..memang stress la jugak. Pukul 12 ke 1 pagi baru dia nak tido lena. Tapi alhamdullillah.. saya tak terasa penatnya. tenaga saya macam di pam-pam. siang hari pOn tak boleh nak tido. ada je kerja rumah nak di setelkan.. tapi syukur Alhamdullillah. Allah permudahkan urusan saya. 


saya jugaK peraSan yang saya tak ada lagi masalah breast saKit atau melecet. Luka saya pOn cepat sembuh. memang raSa berbeza sangat berpantang kali ni..syukur padaMu Ya Allah. 

Ini Set yang saya ambik semasa berpantang. BerbalOi-balOi..**kredit to pakcik Google**

Berat saya jugak dah kembali ke berat asal, malah lagi kurang dari berat sebelum mengandung. Masuk Opis jer, ramai yang tegur caKap dah kurus. saya cuma caKap yerlah anak dah ramai, kena jaga anak...kihkih..malu tau..tapi dalam hati..suka. bukan suka orang puji, tapi suKa badan dah rasa ringan..Naik tangga pOn takdeLah berat semaCam jer kan..kihkih..

TeStimOni Lain:-

*Kredit to Pakcik Google**

so, Kalau masih ada ibu-ibu kat luar sana yang masih mencari set bersalin yang sesuai, entry ini mungkin sedikit sebanyak dapat membantu. InsyaAllah. Kita mudahKan urusan orang lain, InsyaAllah, Allah mudahKan urusan kita..

Boleh juga hubungi saya untuk sebarang pertanyaan 
016-2598684

Jumpa lagi..

        -Wassalam-

No comments:

Post a Comment

Mix Vege Pasta By Eatalian Express Pasta

Assalammualaikum, Hai korang..rajin kan daku update blog yang suam-suam kuku ni. Hehehe. Saje jer. Dah lama sangat tak share macam-macam ...