JOM JADI GENG!

Saturday, December 14, 2013

Dari Mana Datangnya TenagaKu..


Assalammualaikum,

Wah..tajuk dia cam Skema kan.kihkih..memang pon..Okla..harini nak share ngan korang..walau mungkin dah rama jugak yang share pasal ESP ni..ataupon nama panjang Energizing Soy Protein.



Hari Rabu lepas kan saya ada story, gi beli barang-barang sekOlah anak-anak kan..Pagi tu saya dah minum segelas ESP+Mealshakes. Memang superb, Alhamdullillah, walau kesana ke mari badan saya bertenaga sangat. itu yang saya jatuh cinta tu. Malam tu dahla tido lambat. Tengah malam layan budak kecik tu bangun menyusu. saya ni dahla masih tandem nursing Umar dan Aisyah..Gilir-gilir diorang bangun menyusu tau. Tapi dengan izin Allah, bangun pagi takdelah lembik sangat. Sejak ada Aisyah ni, saya memang tak cukup tido.



Iyerlah pengorbanan seorang mak kan. camtu jugaklah dengan mak kite dulu, waktu nak membesarkan kite. Saya dah consume ESP sejak menyusukan Umar, dan memang alhamdullillah serasi dengan saya. Bangun pagi nak pegi kerja Takde la letih sangat.Nak menguruskan anak-anak pegi taska lagi..pegi tadika lagi..Fuh..memang mintak nyawa(Macam main Candy Crush kan plak, mintak nyawa).



Kadang-kadang tak sempat breakfast..sempat minum ESP+Mealshakes+Sunquick jer. Sampai Opis buat kerja bagai, pastu nak kena gi mengepam plak. Alhamdullillah, rezeki anak-anak, walaupon Aisyah dah 7 bulan, tapi susu badan masih banyak..eii serOnok sangat. sampai tak cukup storage botol. Harap-harap dapatlah saya susukan dia sampai Umur 2 tahun..InsyaAllah.

Balik rumah jer, nak kena bersilat plak kat dapur. Walau pon tak delah masak sampai penuh satu meja, tapi kena jugak masak something untuk anak-anak dan suami. kesian dOrang. Dan saya perasan sangat, bila saya amalkan ESP ni, saya rasa bertenaga sangat. Alhamdullillah..Allah memudahkan urusan saya. Bukan senang nak jadi ibu untuk 4 orang anak Banyak betul dugaannya..Saya memang rekomen ESP ni untuk ibu-ibu superwoman di luar sana.

Jom kita intai-intai, kenapa ESP ni best..

  • Kekal Muda – Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.    (Wah pasni mesti muka saya cam budak umur 12 tahun kan..Over takkk)


  • Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.
  • Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki - genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.
  • Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan  parut.
  • Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.


  • Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.


  • Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.


kredit to:  http://vitaminsemulajadi.com/faedah-kebaikan-energizing-soy-protein-shaklee/

     -Wassalam-

No comments:

Post a Comment

Mix Vege Pasta By Eatalian Express Pasta

Assalammualaikum, Hai korang..rajin kan daku update blog yang suam-suam kuku ni. Hehehe. Saje jer. Dah lama sangat tak share macam-macam ...