JOM JADI GENG!

Monday, December 2, 2013

Musim Durian...


Assalammualaikum..

Cuti minggu ni balik Trolak makan durian. Skang ni musim durian, sO hubby memang hantu durian, asyik terkenang-kenang durian ayah aku jer..Over betol. Yerlah aku ni tak makan durian, sO xdeLah excited sangat cam hubby. Malam tu balik kerja jer, terus packing baju nak balik kampung malam tu jugak..hehe

sampai jer umah mak..Fuhhh..semerbak bau durian..nasib baik aku Ok ngan bau-bauan ni walaupOn aku tak makan durian..

EsOk jer, pagi-pagi lagi ayah dah g kebun durian. Hubby plak fOllow kemudian..wahhh..excited yer..biasalah time musim durian ni, ayah aku jadi tOkey durian..balik rumah pOn kejap2 jer..sian dia..


Banyak durian ayah aku sebenarnya, tapi sebabkn dia dah g jual pagi-pagi tu, ini jelah yang tinggal.naik moto kapcai dia yang dah banyak berjasa kat kami sekeluarga..nilah traspOrt ayah  hari-hari buat g jual durian.. buat masa ni durian je banyak..rambutan baru nak kuning-kuning sket. Buah pulasan pOn baru jer nak merah-merah..tapi aku dah balun gak. nak tunggu masak lama sangat..asalkn ada merah2 sket..bedal jelah..kan..macam orang jakun jer..kihkih..

yang paling sebOk laki akuLah..katanya nak bOdek pak mertua..Over tau..

Mulut boosaarr..Laki sapa la tuh..

sempat lagi ayah aku kat balakang tu..kaco menantu dia amik gambo..so suwitt..kihkih..blah la suwit..cenonet jer bapak aku..terlindung di sebalik kegodangan laki aku..hehehehe..

'
pOn over jugak...

Dan ingin di tegaskan sekali lagi..yang ini hanyalah lakOnan semata-mata..

Budak ni sebOk nak peace jugOk..dengan di bawaknyer limau aku ke hulu-ke hilir...sampai senget2 nak berjalan..suka ati kO lah Umar..

balik Trolak kejap jer..sebab takde amik cuti pOn..tapi dah tentu aku akan balik lagi..huhuhu..musim buah katakan..nanti aku rajin aku update lagi..muahaha..


    -Wassalam-

3 comments:

  1. uurrmm..nyum..nyum..sodap nye...nk cikit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. MehLa amik..tapi dalam gambar jelah..amik byk mana yang suka...

      Delete
  2. Sis mcmana kalau nk beli durrian dari kebun ayah sis? Dia mau tak jual?

    ReplyDelete

Mix Vege Pasta By Eatalian Express Pasta

Assalammualaikum, Hai korang..rajin kan daku update blog yang suam-suam kuku ni. Hehehe. Saje jer. Dah lama sangat tak share macam-macam ...