JOM JADI GENG!

Monday, April 21, 2014

Rabiatul Bersukan

Assalammualaikum...

Sebelum nak cerita pasal Rabiatul bersukan ni, nak share sket lah gambar anak dara saya yang semakin membesar ni. eh..dah besar anak mak..saya pon dah makin tua..hihi..




Ni masa kat kampung saya bulan lepas. Time ni nak ikut Opah gi kenduri kat rumah jiran..tak bawak baju kurung pon, bolehlah pakai baju ni pon..Sumaiyah nampak makin kurus..hehe..makan Shaklee gak ker...haha..Pelik gak tengok Sumaiyah ni...makan banyak..kalau kat rumah tu, asyik ngadu lapar jer..tapi badan makin mengecil..ish..ishh..kena mintak tips ni..Sampai mak ayah saya pon tegur kenapa Sumaiyah makin kurus.. Mak ngan Pak mertua pon lagilah selalu tanya kenapa Sumaiyah kurus..entahlah..takpe lah kakak asalkan kakak sihat udah ler..mak pon takdelah susah hati sangat..

Rabiatul pulak memanglah kecik kenot...tak membesar..dia ngan Umar dah nak sama saiz..kadang2 tu, baju dia pon saya pakaikan kt Umar..asal boleh jer..hehe..


Anak bujang saya ni, biasalah makin membesar. suka betol bergaya ngan spek Paris Hilton tu. Spek kakak-kakak dia sebelum ni, abih dia rosakkan. Spek dia elok jer dia jaga. Alah spek ni pon saya beli kat Daiso jer...Jubah ni beli kat Tudung Anakku. kononnya nak pakai raya..hehe..jemu kot asyik beli baju melayu jer..hehe..tapi kan sebenarnya baru sekali jer belikan Umar baju melayu..

Oklah berbalik kepada tajuk di atas..hehe..Sabtu lepas di adakan Sukaneka MAWIP(Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan) bagi Zon Bandar Tun Razak. kali ni dibuat di SMK Presint 16(1). Mula-mula dapat tau buat kat Putrajaya ni, rasa cam..ishhh..ishh..nape buat kat situ? sebabnya kitorang ni dah la jarang g Putrajaya. pegi pon sekali sekala..tu pon mesti sesat. Tak sesat time pegi..sesat time balik..adusshhh..Tapi takpelah, demi anak ku yang tercinta...ku rela sesat lagi...eh..boleh camtu..hehe

Rabiatul kena gi sana ngan cikgu-cikgu naik bas..seronok tak terkata dia dapat naik bas...hehe..over tau..mak dia kalau nak naik Bas Rapid jer dapat free. so, lepas setel Rabiatul, setelkan plak anak2 yang lain. Aisyah tak bawak, hantar gi Taska jer..sebab kesian dia kang nak tidolah..nak susu lah..dengan panas-panas ni..kasi can dia dok Taska lagi.


Ni lagi sorang yang suka dengan spek Paris Hilton..hehe..kalau pakaikan dia spek ni..mesti tersengih-sengih..Budget cam Diva la..hehe..ni tutup mata sebab mak dia amik gambar ada flash..tinggal Taska yer nak..

kalau ikut aturcara majlis, acara start pukul 8 pagi, tapi saya ni dgn anak-anak takde nya nak sampai pukul 8. Pukul 8 tu baru nak siap-siap. Nasib baik ada en Waze..takdelah sesat..elok sampai jer..majlis pon baru nak mula. Time tu dah pukul 9. Sedang elok la kitorang sampai. Nampak perbarisan..saya pon gi la padang cari Rabiatul, kot-kot dia masuk perbarisan. tengok kat perbarisan macam tak nampak dia..gi tengok kat Khemah...hah..jumpa pon budak kecik kenot ni..


tengah bersenda gurau dengan kengkawan nya..asal nampak saya jer..abih semua orang dia tnya..Umar mna? Ayah mana? Aisyah mana? Sumaiyah dia tak tnya sebab Sumaiyah ada ngan saya..lepas  report duty kat Rabiatul (kalau tak tunjuk muka kang, dia melajuk plak) gi kat en suami sat..Umar ngan dia..lagipon tengah padang mana nak ada tempat duduk. Sumaiyah plak cakap lapar..ishh..isshhh. Dah pesan suruh makan kat rumah, sebab saya mmg dah prepare breakfast..tapi taknak makan..geram tau.. dahla orang ramai..

Tapi rasanya penganjuran kali ni selesa sket, sebab tahun ni di asingkan sukan untuk budak umur 5 tahun dan 6 tahun. takdelah sesak sangat. tempat pon besar dan selesa. kalau ada yang bawak anak kecik tu, takdelah susah hati, sebab tempat berteduh banyak. selesa plak tu..


Tengah beratur beli makanan Sumaiyah, tetiba dengar annaouncement yang acara Larian Obor dah nak mula. Rabiatul masuk acara larian Obor. Tahun lepas pon acara ni jugak dia masuk. kira cam dah champion la..hehe..nasib baik sempat gi tengok Rabiatul...elok dah habis belikn makanan Sumaiyah, en Suami terus suruh saya gi tengOk Rabiatul, yelah..tadi dia tak leh nak belikn Sumaiyah makanan sebab dia bz ngan Umar.

Risau gak tak sempat nak tengok Rabiatul perform..kihkihkih..perform gitu. bila sampai tengah padang, diorang tak mula pon lagi. Tengah nak setting bebudak yang nak bermain. dari jauh dah nampak Rabiatul yang macam mencari seseorang. Elok nampak jer saya, dia terus cakap.."kite haus". Alah..siannyer...nasib ada bawak air..share la sorang sikit dengan kawan-kawan yer..



Masam jer muka..kehausan..



Dah dapat minum air..seronok la..baru nak senyum...Go..Go..Rabiatul...bagi  menang yer nak..hehe. Alhamdullillah, kali ni rumah Merah menang lagi. saya tak delah pulak amik gambar time Rabiatul main.. ramai sangat tangan yang menghalang. masing-masing sibuk nak amik gambar gak. jadik nya saya pon undur diri..ececewah..undur diri sangatlah... saya amik video jer.. 


Setelah selesai membawa obor..hehehe..penat sangat la tuh..




Yeah merah semangat Jitu, Pasti ke Mercu..


Yang 2 beradik ni..sedaplah tak kena panas...Tudung kakak ni saya beli di TudungSiComel. memang best la kain dia..lembut jer senang nak basuh. pastu murah gak..hehe..


Si bujang ni sebok berselfie..adoyai..nak jugak.. baju pon nak baju Upin jer...baju lain taknak..geram tau..


ada pon Upin Ipin, tapi dapat amik gambar Upin jer.. Ipin bz layan peminat. Aduss..gambar ni jadik kecik pulak..bedal jelah..kalau perasan gambar ni, Si ayah yang lebih-lebih dari si anak...sabar jelah. Mak urut dada tengok si ayah ni...Umar takut plak tengok Upin..dah tu besar sangat...tanjat Umar..hahaha.. Niat hati saya pon nak amik gambar ngan Upin gak, tapi apakan daya, jerit dalam hati jelah.. Pas amik gambar dorang, si suami pon cakap.." Dah..jom balik.." sentap Ok..yerlah..saya yang menurut perintah..

dah habis acara Rabiatul, kitorang terus balik. Yerlah sikenit kat Taska..sian dia.. lagipon dah tak ada apa nak buat..balik rumah makan nasik..hehe..

so far..oklah pegi dan balik tak ada sesat.. balik pon tak guna waze dah..hehe..bagus kan...Alhamdullillah..Allah mudahkan urusan kami. balik semua pakat melempek..panas kot.. dah macam kitorang plak yang bersukan...hehe..biasala tu kan..

Okalah..rasa cam dah lenguh-lenguh menaip..entry yang agak panjang kali ni..jangan ada yang tertido dah baca entry ni...InsyaAllah..jumpa lagi lain entry..

       
      wassalam...

No comments:

Post a Comment

Mix Vege Pasta By Eatalian Express Pasta

Assalammualaikum, Hai korang..rajin kan daku update blog yang suam-suam kuku ni. Hehehe. Saje jer. Dah lama sangat tak share macam-macam ...