JOM JADI GENG!

Friday, August 29, 2014

Sakit Mata Berjemaah dan BackPack Drypers..


Assalammualaikum..

Minggu ni Allah uji kami sekeluarga dengan sakit mata. Mula-mula Rabiatul kena dulu.. asalnya mata dia bengkak sket. takde pon merah2..bawak gi klinik doktor kata infection jer..Oklah..alhamdullillah..tapi Isnin tu dia tak gi Tadika pon..dok Taska jer..saya pon masih gi kerja lagi..tanya dia..ada ke kawan2 yang sakit mata gi sekolah...dia jawab ada.. Dalam hati risau gak kalau kena sakit mata.. mau sakit mata berjemaah ni..

Petang Isnin tu, en Suami bgtau mata dia pon dah merah2..sah..kena sakit mata la tu..mesti berjangkit dari Rabiatul. pagi tu Sumaiyah dah merah2 matanya. tapi dia mmg selalu mata merah sebab bangun pagi2 jer..suka gosok2 mata..Balik kerja pon..tengok mata Sumaiyah dah merah2.mata en suami lagilah..merah menyala..tengok Umar..dah start bertaik mata..Aisyah Ok lagi..mata Rabiatul dah nampak ok..

so esoknya..en suami MC, anak2 pon dok rumah ngan ayahnya. hantar Aisyah jer gi Taska sebab Aisyah jer nampak Ok.. tapi saya dah stanby apply cuti..kot2 si kenit tu kena..so saya kena cuti lah nampak gayanya..
petang Selasa, mata saya plak start gatal2...pastu dah merah sebelah..adoi..dah kena la ni..tak per2..sakit penghapus dosa kan.. Balik tu kena naik tren..jalan pon menunduk jer..orang tegur pon..jawab sikit2 jer..bukan apa, takut berjangkit  kan..

sampai rumah plak, nampak mata budak kenit dah bengkak..tapi tak merah pon..alooo..sian dia.tak per kita cuti berjemaah yer...Rabu tu mmg mata tak bleh bukak..adoyaiii..masak pon ala kadar jer. janji perut anak2 kenyang. 

Semalam , alhamdullillah..mata dah ok..dapat MC pon 2 hari jer..so kalau tak elok jugak, harini sambung MC lagi. Tapi alhamdullillah..mata dah ok..semuanya dah back to normal... alhamdullillah..dipilih Allah untuk diuji dengan kesakitan. 


Aktiviti di kala mak dan anak-anak sakit mata. time ni Sumaiyah dah gi sekolah pon..Rabiatul tak pegi sekolah sebab demam. so dia dok kaler buku je lah.. mula2 saya yang kaler,dah tu dia sebok nak kaler jugak..tengok dia kaler bleh tahan gak cantik..tapi siap gelakkn saya cakap saya kaler tak cantik..yerlah..mak tak gi sekolah..huhu..


budak kenit ni sebok nak bergaya ngan beg drypers. saya ada join Drypers Babyclub, so once kita dah sign up as member, dia bagi bagpack comel ni..apa lagi budak kenit ni..asyik nak galas beg jelah..comel kan beg ni..so pada mommy yang belom sign up drypers fanclub ni, bolehlah try signup dan tunggu je pihak Drypers hantar beg comel ni..tapi sementara masih ada stok yer. kalau dah tak de stok, saya tak jamin..Pastu..sorry gak yer..gambar kurang memuaskan..hp I tak canggih..hehe  
Sekian..tu jer nak share...

No comments:

Post a Comment

Mix Vege Pasta By Eatalian Express Pasta

Assalammualaikum, Hai korang..rajin kan daku update blog yang suam-suam kuku ni. Hehehe. Saje jer. Dah lama sangat tak share macam-macam ...