JOM JADI GENG!

Tuesday, October 14, 2014

Rabiatul dah 6 tahun


Assalammualaikum..

Semalam, genaplah Umur Rabiatul 6 tahun..dah besar anak mak..tahun depan dah darjah 1. cepat betol masa berlalu.. Mak pon semakin tua..hihi..yerlah..mna ada org semakin muda..yer dak.. Tapi tulah..nyaris2 gak terlupa birthday mak nenek ni..hahaha

Rabiatul ni, dia sebenarnya tak banyak karenah, hati kering..mulut pon banyak. Kalau bercakap..huh..non stop. pastu ayat skema kot. tengah marah pon kadang2 bleh gelak. 

Skang ni suka sangat gaduh ngan Umar. ngan kakak Sumaiyah lagi best gaduh. kalau suruh Sumaiyah amik kan apa2 tu..main arah2 jer...mak ko ni perati jer perangai ko..

Dia adalah tnya, takde kek ker..haha..nasib Sumaiyah aritu tak tnya ada kek ke tak..Saya jawab lah..mana ada kek...pastu dia ckp lagi..aik..hari jadi ayah tu ada jer kek...eh..loading jap..bila masa ek..dia jawab lagi..kat umah mak tok tu...ayah kan anak orang kaya..Oh My Atul...ada je jawapan ko kan...saya pon diam jelah. Bila masa ek..ada kek kat umah mak tok masa harijadi ayah dorang.. Konpius jap..



Balik kerja smlm, Pak mertua call en Suami tnya xde buat mkn2 kek ker..hahaha..mana nak sempat pon..bakar kek pon kite tak tau..hihi..malu.. pastu dia kata nak datang rumah lepas maghrib..nak jumpa Rabiatul la tu.  Rabiatul ni, ramai yang suka main ngan dia..sebab dia ni senang jaga. compare ngan Sumaiyah..dia manja sket...so..kalau pak sedara ngan mak sedara nk gi mana2, nak bawak budak2 ni, diorang lagi suka bawak Rabiatul..tak banyak bunyik..hihi.. 





memang sah Mak tok ngan Tok Ayah datang bagi ang pow..eh..camtu ke eja. boleh la... jeles I. mak tok ngan tok ayah merempit dtg umah tau sebab nak bagi Rabiatul hadiah harijadi..huhu..untunglah.. Tapi rumah mak ngan ayah dekat jer..5 minit jer. TQ Mak Tok..Tq Tok Ayah.. malu2 Rabiatul dapat hadiah. 




Rabiatul sayang, 
mak sentiasa mendoakan Rabiatul menjadi anak yang solehah, yang menjadi benteng untuk mak dan ayah dari api neraka. Jadilah anak yang taat pada Allah, agama dan Rasul. Mak tak ada harta bergunung untuk anak-anak mak, melainkan doa agar anak -anak mak berjaya dunia dan akhirat. maafkan mak kalau sepanjang mak mendidik anak-anak mak, mak tak sempurna, tapi seikhlas hati mak cuba untuk jadi Mak yang terbaik dalam menjaga amanah yang Allah berikan pada mak dan ayah... 

Friday, October 3, 2014

Umar dan Ultraman


Assalammualaikum...

Cerita je pasal Umar ni..hadoi..tepuk dahi dulu..Alahai anak bujang mak yang sorang ni..macam peel sekarang ni. Sejak dah besar sket ni, nampak Umar suka sangat tengok citer lawan-lawan. cam citer superman, Boboiboy..pastu sekarang ni yang paling dia suka.. Ultraman la..huhuhu.. Balik taska jer..nak tengok Ultraman. Pastu bising la dia bgtau Ultraman datang la..raksaksa dtg.."mak..mak..tomen..tomen.." huh..dah la suara nyaring...tanjat mak ..

Pastu klu keluar je, mesti kena pow mainan ngan dia..nak patung ultraman la..belon ultraman...hadoiii..asalkan ultraman la.. mainnyer dah la ganas sangat. baru jer beli dah tercabut tangan...dah cacat..sabar je lah. Dulu dia  minat sangat ngan Upin Ipin..sampai baju yang nak pakai pon, nak upin ipin gak. Sekarang dah tukar, dah jatuh hati ngan Ultraman. tak kiralah..Ultraman Taro ker, Max ke, Mebius ker..semua dia suka..macam-macam perangai dia skang. nak gi taska nak bawak mainan, klu tak dapat bawak..alamatnyer..meraunglah..dari dalam lift sampaila kt taska..nasib taska kat tingkat bawah jer..nasib jugak si ayah Umar ni gagah perkasa..dia lah yang dukung Umar sampai bawah..saya cuma mampu melihat sahaja..kihkih. tu belom lagi dia buat-buat tido time orang sebok nak gi kerja..anak bujang sorang..



tara...kepala dah botak..hahaha..Umar ni tak boleh dibiarkan rambut panjang..kang nampak sangat serabut...dia tak serabut pon..mak dia yang serabut lebih..hihi..macam orang banyak masalah jer..kali ni botak kepala dah tak nangis dah..dulu siap gaduh lagi ngan ayah dia..tapi kali ni..bila ayah nak touch up sket..dia cakap"mak..tenok(tengok) ayah ni.." mak dah selalu tengok ayah Umar..

Halussss  jer..


sepupu sepapat yang sama-sama minat ultraman. Ni lah mentor Umar dalam bab-bab ultraman ni..nama pon dah lebih kurang Amir.. sama-sama dah botak. Tension jer muka Amir kena botakkn kepala. dah tu plak kena paksa amik gambar...oh..tidak..

Baru-baru ni jugak..Umar dah berjaya pow saya ultraman lagi..siap ngan raksasa Gogon lagi..haduiii..Oh anak...

Ultraman dan Raksasa Gogon..hiyarkkk

masa untuk bertarung....tumbuk dia..tumbuk......hisshhh..over mak Umar ni..hihi.
tapi kan dalam pertarungan ni..raksasa gogon ni dah kehilangan kedua-dua belah tangan...yeah..Ultraman menang..huhu..

Oklah..tu jer pon nak citer..


       -Wassalam-