JOM JADI GENG!

Friday, January 21, 2011

Berpijaklah di bumi yang Nyata

hai Assalammualaikum..

tak taulah nape aku pilih tajuk ni harini..tapi yang sebenarnya, aku rasa sakit hati yang teramat pada seorang kawan aku ni. Dia boleh dikategorikan sebagai best frenz aku. dulu sblm kitorg tukar dept. kitorg mmg baik..mengandung sama2..dia pon klu ade problem..mesti cari aku dulu..ade je benda yg dia nak cite.. laki dia pon aku kenal...laki aku lagilah dia kenal..


Sblm ni ramai yg tak berpuas hati dengan perangai dia ni..dan ramai yg mengadu  ngan aku..tapi dsbbkn dia kawan aku..so aku diamkan je..masing2 punya kelemahan..dan akhirnya  setelah sllu dipulaukan, suami aku rekemenkan dia utk masuk ke dept suami aku ni...dan rezeki dia.dia berjaya menempatkan diri di dept.tu.. bila dah baik ngan bos..dia dpt naik pangkat..aku sbg kawan tumpang gembira..tapi yg membuatkan aku sakit hati..bila dia bersama2 kawan2 baru dia..bila nampak aku naik atas je(Office dia) hantar apa yg patut..haram nak tegur aku..ingt aku ni tunggul kot..

Memang aku terasa..tapi bila ade masalah..dia akan cari aku dulu..ishh..sakit hati ni..nak buat x tau..x sampai hati..tapi bukan sekali dua dia buat aku macam ni..dah sllu..aku ni terlaalu baik ke..atau ntahlah...rasa x baik pulak klu aku balas apa yg dia buat..dia pon manusia biasa gak..sllu terlupa..Ya Allah..kuatkanlah kesabaran aku ni

semoga Allah melindungi aku dari perangai yg buruk cam tu... Dah nasib aku dapat kawan camtu..Redha jelah...aku berdoa semoga dia dapat berpijak d bumi nyata..sedarlah kawan...Pangkat dan Harta x menjamin apa2...klu perangai kite menyakitkan hati org lain..sedarlah...

No comments:

Post a Comment