JOM JADI GENG!

Monday, February 7, 2011

Sumaiyah BatUk..RabiatuL selSema..

Hai..Assalammualaikum..

Hari Rabu lepas...Sumaiyah aSyik batuk tak berhenti..Sumaiyah ni klu dia batUk mg bahaya sket..sbbnya jap lagi..dia mesti jadi sesak nafas..malam pOn..xLeh tidO..jadi sesak nafaS...sian Plak aku tengOk..keSian kt akU gak nnti..dah tentUlah kalaU sUmaiyah x tidO dgn akU skali x leh tido...huhu..

sO, dah tengok keadaan dia yg asyik batUk x berhenti tu..dengan keadaan AtuL yg selSema terUk..Hubby pOn ajak pi Klinik..klinik pOn dekat ngan rUmah je..so senanglah..bila cakap je ngan dorang nak g klinik..bukan main suka lagi...mana taknya..kt klinik kan selalu ade mini playgrOund..mmg klu sakit pOn cam x sakit je dpt main kt situ..berlari sana-sini..Org lain yg sakit pon bleh tambah sakit tengOk dorg berlari-lari...

Tapi, dsbabkan malam tahUn barU Cina..sO..byklah kedai yg dah tUtup..termasUklah klinik yg selalU kitorg pegi tu..ishhh..dah tU kitorg pon pegilah klinik yg 24Hrs..nasib baik klinik ni..bukak gak mlm raya..hihi..yelah dah namanya 24HRs kan..kenalah bukak..hehe..bkn ape..pernah ada Klinik yg tulih 24Hrs..tapi bila pegi kul 1-6 pagi..tu dia boleh kata dOktor xde..adeke patut..baik xyah tulih 24Hrs..nyusahkan org je...

tapi kt Klinik..xde lah playgroUnd...sO anak2 aku ni mulalah..berlari kesana-sini..bOsan..dah tu x sabar nak masUk bilik doktor..doktor pon x panggil lagi nak oiii..sabo ye..

dah tiba tUrn dorg..dOktor terus check sUmaiyah..aku pon bgtaulah masalah Sumaiyah..doktOr kata kemungkinan dia boleh kena asthma..sbb akU pon ada asthma..lorr..sian dia..tapi dOktor xlah kata dah kena..cuma kemungkinan tuk kena tu mmg tinggi..sebab dah baka aku kan..hehe..so..aku kenalah jaga-jaga sket..dah tu..doktor dh bg liSt ubat..dan sUmaiyah kena amik neubulizer utk clearkan paru2 dia..nasib baik Sumaiyah dah biaSa ngan benda alah tu..


   


hah..yg Si Atul ni..org dOk sebok ngan kakak..inilah yg dia buat..ayah dOk kusyUk dengar doktor explain..dia pon sebok gak dengar..cam paham je..bile dh boring panjat2..lorr..ni meSti ikUt baka ayah ni..laSak semaCam je..hehe..


dah setel amik ubat terus balik..jap lagi hUbby nak g keja Plak..semOga sUmaiyah dan Atul cepat sembUh..amin

http://www.emocutez.com

No comments:

Post a Comment