JOM JADI GENG!

Tuesday, October 14, 2014

Rabiatul dah 6 tahun


Assalammualaikum..

Semalam, genaplah Umur Rabiatul 6 tahun..dah besar anak mak..tahun depan dah darjah 1. cepat betol masa berlalu.. Mak pon semakin tua..hihi..yerlah..mna ada org semakin muda..yer dak.. Tapi tulah..nyaris2 gak terlupa birthday mak nenek ni..hahaha

Rabiatul ni, dia sebenarnya tak banyak karenah, hati kering..mulut pon banyak. Kalau bercakap..huh..non stop. pastu ayat skema kot. tengah marah pon kadang2 bleh gelak. 

Skang ni suka sangat gaduh ngan Umar. ngan kakak Sumaiyah lagi best gaduh. kalau suruh Sumaiyah amik kan apa2 tu..main arah2 jer...mak ko ni perati jer perangai ko..

Dia adalah tnya, takde kek ker..haha..nasib Sumaiyah aritu tak tnya ada kek ke tak..Saya jawab lah..mana ada kek...pastu dia ckp lagi..aik..hari jadi ayah tu ada jer kek...eh..loading jap..bila masa ek..dia jawab lagi..kat umah mak tok tu...ayah kan anak orang kaya..Oh My Atul...ada je jawapan ko kan...saya pon diam jelah. Bila masa ek..ada kek kat umah mak tok masa harijadi ayah dorang.. Konpius jap..



Balik kerja smlm, Pak mertua call en Suami tnya xde buat mkn2 kek ker..hahaha..mana nak sempat pon..bakar kek pon kite tak tau..hihi..malu.. pastu dia kata nak datang rumah lepas maghrib..nak jumpa Rabiatul la tu.  Rabiatul ni, ramai yang suka main ngan dia..sebab dia ni senang jaga. compare ngan Sumaiyah..dia manja sket...so..kalau pak sedara ngan mak sedara nk gi mana2, nak bawak budak2 ni, diorang lagi suka bawak Rabiatul..tak banyak bunyik..hihi.. 





memang sah Mak tok ngan Tok Ayah datang bagi ang pow..eh..camtu ke eja. boleh la... jeles I. mak tok ngan tok ayah merempit dtg umah tau sebab nak bagi Rabiatul hadiah harijadi..huhu..untunglah.. Tapi rumah mak ngan ayah dekat jer..5 minit jer. TQ Mak Tok..Tq Tok Ayah.. malu2 Rabiatul dapat hadiah. 




Rabiatul sayang, 
mak sentiasa mendoakan Rabiatul menjadi anak yang solehah, yang menjadi benteng untuk mak dan ayah dari api neraka. Jadilah anak yang taat pada Allah, agama dan Rasul. Mak tak ada harta bergunung untuk anak-anak mak, melainkan doa agar anak -anak mak berjaya dunia dan akhirat. maafkan mak kalau sepanjang mak mendidik anak-anak mak, mak tak sempurna, tapi seikhlas hati mak cuba untuk jadi Mak yang terbaik dalam menjaga amanah yang Allah berikan pada mak dan ayah... 

1 comment:

  1. Mudah2an dia akan menjadi anak yg solehah di masa hadapan dan membahagiakan orang tuanya

    salam kenal

    ReplyDelete